Biznis nadovšetko!

Autor: Andrej Brník | 7.10.2011 o 18:29 | (upravené 7.10.2011 o 19:18) Karma článku: 3,94 | Prečítané:  275x

Média síce prinášajú témy ktoré sa zdajú byť vážne. Ale všetky tieto témy sú prinášané preto, aby zarobili. Ako celý tento proces funguje, ako nás klame, to prináša nasledujúci článok...

Denne sa stretávame s rôznymi formami médií. Od novín, rádia, televízie až po internet. Všetky tieto média, by mali napĺňať poslanie o informovaní spoločnosti. Okrem toho majú samozrejme aj zabávať. Aby však mohli robiť tieto činnosti, musia si na seba v prvom rade zarobiť. A tu sa dostávame k tomu zamotanému kruhu. Na to aby zarábali nás musia presvedčiť, aby sme na ne minuli naše peniaze. Vysvetlíme si to na konkrétnych médiách:

Print:

Jeden z najstarších masových komunikačných prostriedkov v sebe skrýva množstvo článkov a fotografií. Treba platiť novinárov ktorí články píšu a fotografov, ktorí robia krásne fotky. Okrem toho treba platiť marketingové oddelenie a množstvo iných položiek. Všetko toto niečo stojí. Poslanie novinára je pravdivo informovať o skutočnostiach. Robiť strážneho psa demokracie. Ak však chce z niečoho žiť, musí písať atraktívne články, ktoré zaujmú verejnosť. A čo zaujme verejnosť viac ako senzácie, vraždy a celebrity? Preto vidíme na titulkách novín neustále rôzne škandály, masové vraždy... Nie novinári o tom chcú písať, ale ľudia o tom chcú čítať. Adekvátne k tomu, je Nový Čas najčítanejším denníkom na našom trhu.

Rádiá:

Druhý masovokomunikačný prostriedok, sa primárne zameriava na náš sluch. Čo znamená že ponúka hudbu, zábavu a informácie. Čo sa týka spravodajstva, to funguje rovnako ako v printe. Zameriava sa len na atraktívne témy. Ale aj hudba ktorú hrá musí byť pre poslucháča atraktívna. Na to aby vedeli čo je práve „IN" sa každé dva týždne koná telefonický prieskum na vybranej vzorke ľudí. Púšťajú sa im nové a staré piesne ktoré respondenti hodnotia. Podľa toho vám potom servírujú to čo „chceme".

Televízia:

Azda najviac prepracovaným médiom je televízia. Zamestnáva najviac našich zmyslov a tým dokáže to, že sa viac sústredíme na to čo vidíme. Celý program podriaďuje tzv. peoplemetrom. Sú to zariadenia, ktoré slúžia na meranie sledovanosti. Pokiaľ nejaký nový alebo aj starý program nedosahuje požadované výsledky, je jednoducho z obrazovky stiahnutý. Je jedno či ide o kvalitný program alebo nie. Ak si ho diváci „nežiadajú", televízia ho stiahne.

 

Na čo to však všetky média robia? Prečo chcú aby sme ich čítali, počúvali alebo pozerali? Prečo im ide o to aby vyhoveli čo najväčšiemu počtu obyvateľov? Na tieto otázky existuje len jedna jednoduchá odpoveď. REKLAMA)

Reklama je to z čoho všetky média (okrem verejnoprávnych) žijú. Je to čistý biznis. Ako keď si vy otvoríte bar a chcete aby vám do neho chodilo čo najviac zákazníkov. Musíte spraviť všetko preto aby ste ho niečím presvedčili a potom všetko preto aby ste si ho aj udržali. To isté robia aj média. Preto všetky tie prieskumy a merania. Chcú aby sme ich pozerali. Lenže často krát sa mnoho dobrých vecí nedostane von, pretože o ne nie je záujem. Istá skupina obyvateľstva „trpí" lebo je v minoritom zastúpení. Rozhoduje majorita. A tá aj keď si sama sebe nahovára že ju nezaujíma čo mala na sebe slečna na Plese v Opere, alebo iné senzácie. Zaujíma sa o to pretože inak by to média nepredali.

Na záver len jedna veta o tom čo mnoho krát počujete od starších: „Svet je zlý, toľko vrážd a zlodejstva tu nikdy nebolo". - Svet je rovnaký ako vždy bol, len ľudí viac zaujíma to zlé ako dobré. Na šťastnú rodinku sa predsa len horšie pozerá ako na otca ktorý zabil svoje deti. Naozaj je toto to, čo chceme vidieť???

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Slovenskí žiaci sa prepadli ešte hlbšie

Výsledky slovenských školákov v testovaní PISA dlhodobo klesajú.

DOMOV

Marek Vagovič: Fico sa potrebuje udržať, aby sa kauzy nevyšetrili

Niektorí novinári berú Ficove výroky o prostitútkach príliš osobne, tvrdí novinár.


Už ste čítali?